2009-10-29

Sky's the limit

Ännu en dag i mitt nya liv. Idag var det ingen skola överhuvudtaget, utan vi kunde lungt sova vidare hur länge vi hade velat.. och det hade vi nog gjort oxå, om inte min mobil börjat ringa vid kvart över elva och skrämt halvt ihjäl både mig och cicci.

Dagen i sin helhet so far har bland annat innehållt ett jäkla meck med min fördömda dator som jag helst vill råka tappa ut genom fönstret! någon som hade misströstat? inte jag ialla fall.. efter att ha pratat med pappa flera gånger och slutligen ringt upp elgiganten själv så kan vi nog alla konstatera att vi får lämna in min stackars dator på lagning, sälja vidare den och köpa mig en ny. Bara det bästa är bra nog åt mig.

Eftersom vi inte hade någon skola idag bestämde vi att det var ett utmärkt tillfälle att besöka Florens största och mest besökta stolthet, Il Duomo (Dom "kyrkan"). Vi gick in genom första bästa ingång och konstaterar att här kommer vi bara upp till kupolens mycket höga tak. 463 trappsteg senare kunde vi snart känna vinddraget i vårt hår.. mycket skönt, eftersom stackars jag pågrund av dåligt vattendrickande, nästan kolade av någonstans på vägen..

Vi fick uppleva en storslagen utsikt och en mycket cool interiör.. en kyrka som tog 150 år att bygga. Vilket man faktiskt kan förstå, den är sjukt stor. Nu har ju jag varit i Paris och upplevt både Notre dame och Sacré - Coeur, vilka är pytte små i jämförelse med Il duomo, men måste nog ändå säga att Sacré coeur vinner i längden. Tiden får utvisa om jag ändrar mig.

Idag blev det också en god middag på en mysig restaurant vid någon piazza som vi inte uppfattande namnet på, men trevligt var det.

Okej, tro inte att vi har blivit några filmnördar nu.. men det blir nog filmkväll ikväll med. det finns ju faktiskt inte så mycket mer att göra i vårt lilla rum :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar