2009-12-01

Un classe di piccolo!

Den här veckan och framåt är vi endast 5 personer kvar i vår trevliga lilla klass. Noi siete 4 ragazze e un ragazzo :) Det är jag, cicci, Goevia..från Korea, Marije från Holland och Dario från Spanien. Vet inte riktigt vad Dario tycker om att vara den ende killen, men mest troligt är nog att han tycker väldigt mycket om det! Vi har nu påbörjat vår tredje bok, elementare 3.. vilken för det mesta och än sålänge handlar om futuro : framtiden. Och det går riktigt bra, det är mycket att lära sig.. men det är också väldigt kul, vilket gör det hela mycket lättare. Domani sera io e Cecilia penseremo andremo al pub per guarderemo la calcio sul tv. Fiorentina contre Liverpool. Hoppas att något av det jag skrev gick att förstå! om inte.. Då har ni ngt att fundera på! haha.

Ska snart dra oss ner till coop och inhandla nödvändigheter för resten av veckan! Det är toppen vad nära och bra vi har till allt här nere. Skolan/centrum(duomo) ligger ca 15 min bort, och vår kära mataffär endast 5 min. Vi har buss station 200 meter härifrån, och Ikea ligger 20 min bort om man tar en buss. Helt okej! Tittade på när bussarna till flygplatsen går, och de visade sig att de går var 30.e minut, hela dagen lång.. och det tar dessutom inte mer än 30 min att åka dit så, ja.. visst har vi det bra? :D

1 kommentar: