2010-01-25

Intermedio 2

Återigen är det måndag, och denna vecka var det även dags att börja på en ny nivå.. Intermedio 2. Dagen har verkligen börjat toppen bra, först så vaknar man tröttare än någonsin..väl framme i klassrummet så kommer skolans samordnare in och säger att Gianni(ordinarie lärare) är sjuk och därför ska vi ha henne tills det att en vikarie kommer. När halva lektionen har gått får vi vår vikarie och då kan vi sätta igång på riktigt. Efter ett litet tag så får jag sjuka magsmärtor.. inte alls kul! så därför blev det endast grammatik lektionen för mig idag.
På konversation lektionen ska vi tydligen inte ha Ester längre, utan numera en annan manlig lärare. Det känns lite konstigt att behöva byta ut Ester efter att ha haft henne ända sedan vi kom hit.. och mot en man, det om något känns lite obehagligt. Men vi får se vad Cicci har att säga när hon kommer hem om en stund, någon gång måste man ju ha tur..

På torsdag har jag 12 veckor kvar här i Firenze, på ett sätt känns det som en oändligt lång tid, och o andra sidan känns det som att tiden inte kommer räcka till. Jag har därför bestämt mig för att vara duktig och skriva upp allt jag vill göra under min tid som är kvar. Känns som en bra idé att besöka så mkt ställen som möjligt, vet ju inte när man kommer besöka italien igen. Så, vi har först o främst pratat om att åka ner till Amalfikusten och sedan också Rom.. Alla vägar leder till Rom, eller hur är det man säger?! Den 7 februari åker vi på en dagsutflykt till Venedig och dess carneval. Utöver detta blir det till att besöka en hel del pärlor här i Toscana, och kanske även Cingue Terre i Ligurien. Men som sagt, är fortfarande på planeringsstadiet, och uppdateringar kommer!

Baci

1 kommentar:

  1. woooooooot?!?!? Ska ni åka till Venedig & gå på carneval! er fubbisar! det har jag alltid velat göra! :) anyways hopas ni får sjukt roligt! :) puss/Emma

    SvaraRadera