2010-01-03

Nytt år, Ny period!

Är tillbaka i Florens, och den här gången är de meningen att jag ska stanna fram tills den 22 april.. 16 veckor. Jag kan inte säga att de känns så bra som de hade kunnat kännas.. hade verkligen ingen lust att åka hit igen.. Min lille vincent försvann precis innan vi skulle åka, och det känns inte alls bra. Vincent är som de flesta vet, min och familjens underbara lille inne katt.. och nu har han varit ute ensam i snart en vecka, och det är mestadels mitt fel! Ärligt talat så hade jag hellre varit hemma och hjälpt de andra att leta.. här gör jag ju ingen nytta precis!
En annan anledning till att de inte kändes så toppen att åka hit igen är pågrund av alla problem som varit..vi blev placerade i fel grupp, de va skit med csn papprena pågrund av skolan o sts, kurslängden stämde inte, och över jullovet fick vi ett mejl om att vi måste byta boende så fort vi kom ner... ägaren till lägenheten vi bodde i kunde inte längre hyra ut pågrund av sin farfar.. jaha. så de va bara att packa ihop och flytta. tur för dem att det nya stället var bättre. men seriöst, dra runt på en as tung väska genom stan två gången om?! hur mycket ska vi gå med på egentligen?! Lite hjälp kunde man ju fått.. och vad gjorde sts mer än att läsa igenom mejlet? känns som att dem hade kunnat göra mkt mer med tanke på alla pengar vi betalar till dem! Men alltså, är det någon som mår psykist bra efter att få problem kastade på sig precis hela tiden? Inte jag iallafall. vi reste med sts för att inte få en massa problem, för att få hjälp med sånt.. och det blir precis tvärtom! man mår ju inte speciellt bra precis.. och dessutom känner man sig tvingade att fortsätta kursen eftersom skolan inte betalar tillbaka några pengar, men hur kul är det när man inte mår bra? ett gott råd, att resa med sts språkresor är sjukt överskattat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar