2009-11-10

A change is gonna come!

Idag är en mulen dag, både utanför och även här inne. Känns som att det börjar bli lite för trångt, menar.. det är inte alltid lätt att bo med någon, så nära.. när man annars kanske är van att ha ett eget rum, svängrum. Man ska dela på allt som det bara finns en av, det ska vara rättvist. Man ska göra saker när det passar båda, och tänka på vad den andre vill, det blir inte så hela tiden. Ibland blir det fel från båda håll.. Idag blev det nog lite för mycket för mig, men det är väl bara att bita i det sura äpplet och göra det bästa av det. Det gäller att vänja sig, och det ska ni veta att jag gör.

Det är mycket som pågår runt omkring mig nu, mycket som behöver göras. Den senaste veckan har det varit mycket samtal, med sts, med föräldrarna och skolan, nu är det dessutom dags att prata med Csn också.. Jag har funderat länge på om jag verkligen vill vara här ända till juni, och kommit fram till att jag inte vill det. Jag känner att det blir alldeles för mycket för mig, och tagit det här beslutet. Istället så kommer jag att avsluta kursen redan i slutet av april. Det här handlar inte om någon annan än mig själv, vad jag vill och vad jag behöver. Jag hoppas att folket där hemma blir lite glada över att få hem mig lite tidigare än väntat :)

Nu ska jag gå och göra resten av den här tiden till en så bra tid som det bara går, ska också försöka höja humöret på vi två flickor som bor i det här rummet, vi kan behöva något att le åt efter en tuff dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar