2009-11-29

Firenze Marathon

Ännu en vecka har passerat, och jag börjar tycka att tiden går alltför fort. Den här veckan avslutade vi elementare 2, och imorgon höjer vi nivån ett steg. För varje nivå har vi en bok med 10 kapitel, 1 kapitel per dag. Jag kan ibland känna att det går alldeles för fort, det hinner ju inte sjunka in överhuvudtaget. Om vi nu ska lära oss nya saker varje dag, så kan jag tycka att man åtminstone kan repetera det 1 gång eller 2. Men, får hoppas att det har fastnat ändå och att jag snart kan babbla flytande på italienska ;)

Det har varit en väldigt lugn vecka, hösten har kommit hit och hemma är det 1:a advent idag, kan lätt medge att jag är otroligt sugen på pepparkakor.. men vi har ju vår diet, som förövrigt går mycket bra! Vi går ut varje kväll, äter sallad till middag varann dag och det finns inte några sötsaker i sikte. Igår var det meningen att vi skulle gått ut, men efter dagen gått insåg vi att det inte var rätt dag för det helt enkelt, dessutom behöver vi inte gå till ngn club för att hitta pojkar, dem råkar nämligen komma till oss.. vart vi än går! haha. Det har varit en väldigt lugn helg, i fredags gick vi ut på stan och köpte lite julklappar, samt.. lite till oss själva. Men det lär inte bli så mycket shopping till i den här staden detta året.. jag får hålla hårt i mina få pengar som finns kvar om jag vill att de ska räcka tills jag drar mig hemåt Sverige för julfirande. Det gäller att kunna hantera pengar på ett bra sätt, som ibland kanske inte är det allra lättaste.. ibland förhastar man sig, men då vet man åtminstone till nästa gång att göra på annat sätt.

Söndag idag, och också dagen då Firenze Marathon gick av stapeln, ett evenemang i liknelse med vårt Göteborgs Varv. Det var ju inte så att vi gick och tittade på det som alla andra gjorde i den här staden, det är svinkallt ute så förstår inte varför någon skulle vara med frivilligt. Jag mötte några av dem stackarna när jag skulle ta min dagliga promenad.. gick där och hukade sig på vägen, klädda i någon silvrig Poncho och huttrade. Av alla varma månader dem skulle kunna ha loppet, så väljer dem den enda kalla... hahahah!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar