2009-11-02

Regnet har kommit till Firenze!

Regnet har kommit till firenze, och med den, vinterjackor. Ja, nu känns det lite mer som norden, det är lite kallare, lite mörkare och mycket mer regnigare än vår första vecka, jajo.. vi fick åtminstone en solvecka, men hur glad kan man vara över den när man fryser så fort man öppnar fönstret eller går ut genom dörren?!

Idag var första dagen i den nya gruppen i skolan.. Jag skulle gissa på att vi definitivt är yngst, äldst?! det är nog kanadensiskan eller amerikanen. Utöver dem och oss så finns det ett antal österrikare, 2 schweizare och 1 spanjor, och ja.. några tyskar också, men dem finns ju överallt så. Dagarna är uppdelade i två delar, de första timmarna har vi grammatik och de andra så har vi tal. Det verkar vara två väldigt bra lärare dessutom, vår "talpedagog" var dock lite jobbig i början, men när man vant sig efter ett tag så var hon förjävla rolig.

Sen kan jag ju berätta för min kära familj att de va lite strul med mitt visa kort, en butik som gjort fel och ville ha dubbla summan av vad jag köpt för.. men det verkar som att det fixar sig , tack för det! Men hädanefter blir det bara uttag genom en automat.. inget köp i någon butik!
Nu när det verkar som att de flesta av mina problem håller på att lösa sig så känns det väldigt bra, men känner inte att jag kan pusta ut förrän mitt lilla paketet har anlänt riktigt. Förhoppningsvis går det rätt på alla poster!

Tänker naturligtvis alltid lite extra på dem som finns hemma nu när man är här, och självklart saknar jag er, speciellt min lilla familj.. som ringer varje dag med olika problem som dem kanske har, inga förändringar där inte.. men ja, jag hjälper dem på bästa sätt, jag får säkert massa bra saker tillbaka .. eller hur?! haha. Sedan skulle jag vilja nämna för mina kära bruds och boys back home, att ni är mycket välkomna ner hit till oss! Ska försöka åka till Paris och hälsa på Lina, Underbar stad, underbar tjej!

Lite synd var det ju att Ifk inte fick sitt guld i helgen, och sen ska vi inte snacka om ÖIS.. nej, där hände inget mirakel inte. Fan då! Nu blir det till att hoppas på Werder Bremen, och Mackan!

Idag blir det Spaghetti och Köttfärsås på bordet, MUMS!

P.s. Pappa, jag tycker verkligen att du och mamma ska fixa en msn.. det är en otrolig uppfinning!

Baci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar