2009-11-25

Italienska jävla surgubbe!

Har jag berättat om människorna som bor i vårt hus?! Iaf, vi bor på våning 1, vilket innebär att det finns en våning under vår. På den våningen finns två lägenheter, varav en bor en läkare i. Den här läkaren borde inte få rädda liv, vem skulle vilja att någon som han tog i ens lemmar? INTE jag!

För några dagar sedan när jag hade varit ute och promenerat så möter jag en man vid porten till vårt hus, och jag kunde smita igenom nu när han så snällt höll upp dörrn för mig.. trevlig man tänkte jag, big mistake! För när jag kommer upp till mitt place och ska stänga dörren, så råkar jag trycka igen den lite för hårt, det var inte alls så att jag slängde igen den eller ngt.. men, rätt som det är hör jag den här mannen börja gapa nedifrån, och inser att det kanske var mig han blev arg på.. men eftersom han inte kom upp så lät jag det vara.

Idag när jag skulle gå ut en sväng, mitt på ljusa dagen så möter jag mannen ute på gatan, och han stoppar mig.. frågar om jag kan prata italienska? Börjar sedan skälla på mig, och säger det att jag aldrig ska göra så igen, och efter att jag har förklarat att det bara var den enda gången och att det inte alls var meningen.. då säger han att han alltid hör vår dörr smällas igen, och att han alltid ser att det är jag. Han är arg för att vi låter så mkt, båda på dagen och på natten. Och just det, ser han mig i trappan igen så ska han stoppa mig. Han ska göra vadå?!

För det första så låter inte alls vi mycket, dem som känner mig vet att jag alltid är lugn, och framförallt tyst..Den här gubben har tydligen fått något emot mig personligen, och det gör mig både orolig och arg, speciellt efter hotet som han gav! Vi har visserligen fått höra av vår hyresvärd att han är lite jobbig, men jag tänker inte palla att någon säger saker om mig som inte är sant! Och vem fan är han som kommer och hotar mig?! jag bor också här, betalar hyra och egentligen ska jag få låta hur mycket jag vill under dagen, smälla i dörrarna hur mycket jag vill och under nätterna sover vi precis som vanligt folk! Vi har till och med försökt vara extra lugna för att ta hänsyn till de andra som bor här, det spelade tydligen ingen roll! Jag är så fruktansvärt arg och less!

Önskar jag kunde klä han i tyngder och skicka ner han i l'arno! Där hade han gott kunnat få ruttna! har han tur så är det nog ingen som stör hans sinnesfrid, och han kan få ha det så tyst han vill!

Skepp o Hoj!


1 kommentar:

  1. Gumman, vi skiter i alla griniga gubbar. Kom igen, dom är bara avundsjuka för att dom itne är unga längre. Är han dum så släng ner honom i vattnet och se om han fortfarande kommer ihåg hur man gör när man simmar ;) puss, Ica

    SvaraRadera