2009-11-12

When the problem starts to come around!

Fick ett meddelande ifrån csn, om att dem behöver mer uppgifter.. så nu behöver jag bege mig till ett internet café, printa ut "intyg om språkkurs" och bege mig till skolans "student service" och be dem fylla i pappret, som jag sedan måste skicka hem till sverige så att csn kan fatta sitt beslut och jag kan få mina pengar i tid, även om det nu antagligen kommer bli lite mindre än vad jag skulle fått egentligen! Men, det som måste göras, får väl göras då!

Torsdag idag, har test 1 på Level 1 imorgon, så det blir till att plugga några timmar snart.. lite nervöst är det allt, men ska väl klara av det som allt annat. Vår hyresvärd kom förbi förut med två killar, varav en av dem kanske skulle flytta in i Laurens(amerikanskans) rum nu på sönda när hon ska flytta.. Pablo något hette han, hur det ska gå att dela lägenhet med en kille återstår att se. Sedan ville hon också ha våra namn och mobilnummer, eftersom att lägenhetens ägare som förövrigt var här tidigare i veckan, behöver dem. Tydligen så klagar grannarna på att någon i vår lägenhet är högljudd.. jag hoppas inte, och tror dock inte att det är vi, vi brukar vara ganska tysta, i jämförelse med Ryskan som bor här.. en bortskämd liten unge som varken tar ut sina sopor eller städar toaletten efter att hon har spytt! Det gör ju inte saken enklare att hon inte kan någon engelska, utan bara ryska, och italienska.. o de är ju inte så lätt för oss att kommunicera med henne när vi knappt har kommit in i språket.. men nåja! Allt löser väl sig i sinom tid, alla verkar ju flytta efter 1 månad ändå, och då återstår jag och cicci, som ska stanna här i många fler månader, känns lite konstigt.. men vi lär ju få träffa många intressanta rumskompisar under vår tid här! Mycket spännande.. haha. Dessutom kan man ju undra vad den snygge ägaren egentligen vill med våra namn och nummer till, vart vill han komma med det?! vad är det för nytta?!

Ska nu dra mig utåt, det blir en kväll med lite mat handling, internet café och mycket plugg! Det SKA gå BRA imorgon!

Önska mig lycka till..

Millaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar