2010-02-16

Bad Day!

Idag är en riktigt dålig dag, iallafall från mitt perspektiv! jag vaknade helt klart på fel sida imorse, dessutom har det regnat hela dagen.. vilket gjorde det hela mycket bättre! Det är en sån dag då man bara saknar allt hemifrån, familjen, vännerna och kissen! Min mat blev förstörd och moset smakade inte alls bra! Jag blev uppraggad och irriterad av/på två medelålders män när jag promenerade i staden, riktigt efterhängsa och trögfattade .. I min värld så raggar man inte upp folk mitt på gatan, och man är inte heller så på! Så det var lite obehagligt!

Men, bortsett detta så har det faktiskt funnits några små guldkorn.. Jag ringde hem och pratade några minuter med mammis, och snart ringer pappsen! Konstigt att man kan prata med ngn och att dem känns så nära.. när det egentligen är 250 mil ifrån! tack och lov för dagens teknik! Mejlar en massa med min mycket nära vän Erica som befinner sig utanför London i en familj där hon är Aupair.. dessa mejl förhöjer verkligen tillvaron för mig då man saknar människan som aldrig förr! Sen ska ja inte glömma alla dagliga samtal med alla de andra där hemma! Man uppskattar verkligen att folk tar sig tid o frågar en hur man har det osv.. visar att man bryr sig, ni är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar