2010-02-28

Helgen som varit..

I fredags var vi ett stort gäng från Skolan som drog ut ihop. Vi var en salig blandning av nationaliteter, men för engångskull var det inte bara Israelerna som domderade, utan också vi svenskar!! Måste säga att det är ganska skönt att ha lite fler landsmän i närheten!

Eftersom det redan var bestämt sedan innan drog vi till det mexikanska stället, Tijuana! Jag käkade Enchiladas med Sour Cream, Drack Frosen Strawberry Margharitas och stornjöt! Efteråt var det tänkt att vi skulle dra vidare till Yab, en klubb som kvällen till ära hade mexikanskt party! Passade oss perfekt, men eftersom klockan inte alls var mycket när vi var klara på Tijuana så blev det en snabbis till en mysig liten bar, Rex! Tydligen så var det stället to be, enligt Sanne..den enda svenska tjejen på skolan, förutom oss! Och, även om jag har varit på en del bättre ställen, så förstod man varför hon och de andra tyckte om det såpass! Så, om ni befinner er i florens och vill ha goda drinkar, gå till Rex! När vi slutligen kom till yab och fick slå klackarna i taket så var klockan ganska mycket, och eftersom vi skulle upp tidigt dagen där på blev vi inte så långvariga! Men, jag hann iaf få en pampero att sätta på huvudet, pimplat ett glas sex on the beach och virvlat runt på dansgolvet..

På lördagen så åkte vi till Lucca, en mysig liten stad längre upp! Den här staden finns med på listan över världsarv, antagligen pågrund av att den är mycket mycket gammal! Mina intryck av staden sa mig vad jag redan visste, att det var en otroligt gammal stad..men utöver det så var det en ganska stor besvikelse. Vi var trötta, men jag tror inte riktigt att det bara var därför vi gick vilse överallt! Staden var som en laburint med otroligt höga husväggar. Men, nu har vi iallafall varit där.. och det var hyfsat, men i framtiden kommer vi nog inte att åka till städer bara för att de står på världsarvs listan! haha. Det var två väldigt trötta tjejer som kom hem där på kvällen, och nöjda var vi inte förrän vi hade sett melodifestivalen och kunde få gå o lägga oss!

Nästa helg blir det Rom, och då hoppas vi på mycket bättre intryck och att vi kan lämna staden väldigt nöjda!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar