2010-02-03

Intermedio 2 - vicino il finito!

Det är torsdag kväll och jag sitter här i min lilla säng, med nya lakan och nytvättathår.Vilket känns mycket bra. Vad som däremot inte känns så bra är det faktum att vi imorgon har de sista lektionerna inför testet på dessa veckornas kurs, Intermedio 2! Jag skulle vilja säga att kursen har gått galant, men det kan jag inte. Det börjar bli riktigt svårt nu, vi lär oss helt nya komplicerade saker och de gamla bli ännu mer komplicerade! Det är KOMPLICERAT alltihop! Hur många olika delar kan ett språk ha? hur svårt kan det bli? Den som säger att svenskan är svår har tydligen aldrig lärt sig italienska! Jag kanske inte har lagt ner all min energi på plugg under de tidigare veckorna, men det lär jag ju få göra nu om jag vill kunna klara det här. Jo, precis så känns det! Oavsett hur det går denna fredagen så kommer den tanken upp som säger att jag har flera nivåer kvar efter den här.. Man kanske inte ska gå händelserna i förväg, men det går inte undvika att tänka på det! Detta ger mig stor ångest!

Vad som också ger mig stor ångest, det är Amerikanskan i vår klass.. pratar sjukt bra italienska och kollar på en som att man vore helt blåst när man har gjort ett tiny misstag. Ledsen, men det såna människor som man verkligen INTE tycker om, de som tror att dem är så mycket bättre än alla andra! Funderar på att fråga om hon inte ska försöka flytta upp ett par nivåer och se hur hon klarar det, hon som är så bra! Blää för henne! haha.

Utöver en del studieproblem här nere i vårt regniga Florens, så klarar vi oss jäkligt bra! Det är inte lätt att bo ihop med en annan människa, men ni ska veta att vi klarar det utmärkt! Är väl egentligen inte så konstigt att det går bra, vi känner ju varandra, och som jag sa till cicci förut.. vi skulle kunna ha varit systrar(inte utseendemässigt men), ja. Att ha varit bästa vänner sedan 14 års ålder säger nog sitt! Cicc du är min absoluta favoritängel, utan dig och mig skulle det inte finnas några motiv till bokmärkena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar