2010-02-04

Many miles from home

Vi har räknat ut att vi är cirka 250 mil hemifrån, i ett land som skiljer sig ganska mycket från vårt eget. Vi bor i en lägenhet tillsammans med 6 andra personer, vi är 8 olika personligheter! 4 st av killarna kommer från Israel, med en helt annan kultur än den som vi är vana vid. Florian har sitt sätt, vilket jag inte kan säga om det är typiskt för österrikare?! Ordentlig, men lägger näsan i blöt lite för mycket. Och den nya tjejen, henne känner vi inte så bra.. men hon verkar okej. Jag undrar dock vem det är som inte orkar diska stekpannan för hand och lägger den i diskmaskinen ihop med besticken, som denna gång placerats sig utanför bestickstället, där glasen skulle stå? hm?! Och ja, varför finns det speciella "pinnar" för tallrikarna om man inte ska använda dem? Hur klarar vi det här?! Ganska bra faktiskt, kan väl uttrycka det så att det var enklare när det var fler tjejer i huset.. men vi klarar av killarna också, hyfsat bra. Men jag kan inte säga att jag någonsin kommer att förstå varför dem gör sakerna de gör! Och ibland råkar man faktiskt bli lite väl irriterad!

Men nu ska vi ju inte bo här föralltid så jag antar att man bara får hålla ut :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar