2010-03-04

Plugg!!!

Det är ganska logiskt att det ska bli svårare för varje nivå som går. Vi började från början på Elementare 1 och imorgon har vi test på Intermedio 4, så under hela den här tiden har vi sammanlagt hittills haft/gått igenom 8 nivåer/böcker. Varje bok har 10 kapitel, 10 lektioner.. så, ni förstår att det är ganska mycket som vi har fått in i våra små huvuden. Nu sitter jag på lektionerna, och här hemma.. försöker att förstå hur allt hänger ihop, vilket som betyder vilket, vilka tempus och former som används till vilka tillfällen. Och, jag kan ärligt talat säga att det är en aning snurrigt, jag har inte en hum om något. Asså, det känns verkligen som att det inte går att ta in mer nu.. Vissa tillfällen, när man tror att man har fattat de ja då läser man något som motbevisar det. Man skulle kunna sitta och plugga ännu mer, bara fokusera på plugget.. men vad vore det roliga i det? Nej, men jag tror och hoppas att det kommer klarna tillslut, och så länge kämpar vi på!

Så, det där var en liten inblick i mitt akademiska liv här nere i Firenze.. mer får ni veta imorgon när provet är gjort, nåja.. såvida det blev ett hyfsat resultat eller inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar