2010-03-31

En liten hälsning från ett blåsigt florens!

Hej på er allesammans!

Här i Florens blåser och regnar det som om självaste Poseidon vore i farten! Fönster luckorna slår och smäller, och även om jag nu ligger avdäckad inne i min säng under massor av täcken så känner man i kroppen hur rusktigt det är ute. Inget man går ut i frivilligt!

Nu är det så att både jag och Cicci har blivit ganska så sjuka, vi misstänker att vi har hög feber.. och under dagens alla timmar så ligger vi och hostar ikapp. Vi är så sjuka att vi knappt kan stå på benen, bokstavligt talat.. ja, kan inte stå upp utan att det snurrar och man får en illaluktande smak i munnen. Som imorse, när jag skulle tvinga mig själv att gå till skolan.. det gick inte så himlans bra.. så därför, har vi nu varit hemma ifrån skolan ett par dagar. Det känns inte bra att missa skolan, men vad ska man göra ? Det är väl ändå okej att tycka lite synd om sig själv?

Jag hoppas och tror inte att vi har missat så mycket viktiga saker, tror nog att det var mest repetition att trixa med..Inte för att skolan bryr sig ändå!
Idag känns det lite bättre, öppnar jag inte munnen för mycket så kanske jag trots allt kan få fram några ord imorgon. Vi hoppas på det! Då blir det också tillbaks till skolan, där vi förhoppningsvis kan slinka in i arbetet utan minsta problem.

Ska väl också börja packa inför flytten, för på lördag händer det!!! Kanske inte det mest ultimata att flytta på påskafton, men nu är vi ju ändå inte hemma och kan leta gömda påskägg som vi gjorde när vi va små.. även om det hade varit lite roligt :D

Nästa vecka blir en kort skolvecka det med.. på Måndag är det inget som är öppet här, dem firar ju varken skärtorsdag eller långfredag.. men Annandag Påsk är allt viktigt, varav ingen skola då! På torsdag packar vi våra väskor igen, för att den gången bege oss ner till södra Italien och lite semester :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar